نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران تاب‌آوری زنانه، قدرت مادرانه ملی‌پوش مشهدی از شانس خود برای رسیدن به المپیک پاریس می‌گوید آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار معاونت زنان است ۹۰ درصد طراحان طلا در خراسان‌رضوی بانوان هستند رسانه تراز انقلاب اسلامی، فهم درست و دقیقی از وضع جامعه دارد
سرخط خبرها
با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید + تصاویر

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید + تصاویر

  • کد خبر: ۲۱۱۳۸۲
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
شب گذشته ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ اختتامیه چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد و مسئولان کشوری و جمعی از هنرمندان و سینماگران در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در بین برگزیدگان نام هفت بانوی هنرمند دارای اثر در جشنواره فیلم فجر امسال نیز دیده شد.

نسیم باستانی اولین بانویی است که در این دوره از جشنواره سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در بخش «جلوه گاه شرق» را برای فیلم ظاهر دریافت می‌کند.

فیلم ظاهر به کارگردانی حسین عامری و تهیه کنندگی محمدرضا کریمی صارمی است. این فیلم داستان سربازی است که دوران سربازی خود را در شمال کشور می‌گذارند و با پیرمرد و پیرزنی آشنا می‌شود که در کلبه‌ای در نزدیکی پادگان زندگی می‌کنند و همزمان نیز عاشق یک دختر این روستا می‌شود.

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید

انسیه شاه حسینی نیز برای دریافت دیپلم افتخار فیلم خود به نام «دست ناپیدا» در بخش جایزه گوهرشاد روی سن رفت.

داستان این فیلم درباره یک زن خبرنگار است که در سال‌های ابتدایی جنگ ایران و عراق با عده‌ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می‌شود.

انسیه شاه حسینی در این فیلم در مقام کارگردان و نویسنده ظاهر شد.

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید

مهرنوش بیانی نیز از دیگر بانوانی بود که توانست در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین دریافت کند. او این سیمرغ را برای بهترین طراحی لباس برای فیلم «تابستان همان سال» دریافت کرد.

«تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری و تهیه کنندگی علی اوجی است.

این فیلم ماجرای پسری است که او را نزد رمالی می‌برند تا دزد طلا‌های عمه اش را در آینه شناسایی کند. او با تعاریف عمه اش درباره شک و تردید نسبت به دزدی پسرعمه اش، ماجرا‌هایی دور از انتظار برای کل خانواده پدید می‌آورد.

این فیلم دومین جایزه مربوط به عوامل خانم خود را نیز در اختتامیه چهل و دومین دوره جشنواره دریافت کرد. این جایزه که عنوان دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن بود به مهرو نونهالی رسید.

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید

پس از او شبنم قربانی که همراه فرزندش روی سن حاضر شد مفتخر به دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن برای فیلم مجنون شد.

شبنم قربانی متولد ۱۳۶۸ است و از ۲۸ سالگی فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و با نقش سارای سریال «ملکه گدایان» به شهرت رسید.

فیلم سینمایی مجنون به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران است. داستان فیلم به بخش‌هایی از زندگی مهدی زین‌الدین و برادرش مجید می‌پردازد که در جریان جنگ ایران و عراق با راهبری لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب بخشی از عملیات خیبر را در جزیره مجنون پیش بردند.

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید

ساره رشیدی نیز دیگر بانویی بود که در این دوره از جشنواره جایزه دریافت کرد. او دیپلم افتخار بهترین نقش اول زن را برای فیلم «احمد» به دست آورد.

اولین حضور ساره رشیدی در تلویزیون مربوط به حضور او به عنوان استندآپ کمدین در فصل دوم مسابقه خنداننده شو خندوانه بود.

او پیش از حضور در فیلم سینمایی احمد، از ۱۵ سالگی در تئاتر کار می‌کرد و در سریالی برای شبکه استانی فارس بازی کرده بود که به مرحله پخش نرسید.

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید

اما سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در اختتامیه چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به مارال بنی‌آدم برای بازی نقش پروین اعتصامی شاعر معاصر کشورمان در فیلم پروین رسید.

مارال بنی آدم فعالیتش را اوایل دهه ۱۳۹۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد و نخستین حضورش در سینما، نقشی کوتاه در فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی بود.

او سال گذشته برای بازی در نقش اصلی فیلم «در آغوش درخت» نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

با بانوان برگزیده چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.